Your IP: United States Near: United States

Lookup IP Information

2 3 4 5 6 7 8 Next

Below is the list of all allocated IP address in - network range, sorted by latency.

CPAC CPAC logo Launched October 1992 Owned by Rogers Communications (41.4%) Shaw Communications (25.05%) Vidéotron Limited (21.71%) Cogeco (6.7%) Bragg Communications (3.76%) Others (1.37%)[1] Slogan 24.7.Politics.TV Country Canada Broadcast area National Headquarters Ottawa, Ontario Formerly called Canadian Parliamentary Channel (CPaC) Website CPAC Availability Satellite Bell TV Channel 149 (French) Channel 512 (English) Shaw Direct Channel 291 (Advanced) Channel 396 (Classic) Cable Available on most Canadian cable systems Check local listings, channels may vary IPTV Bell Aliant TV Channel 999 (English) Channel 624 (French) Bell Fibe TV Channel 512 (English) Channel 149 (French) MTS Channel 24 (English) Channel 25 (French) Optik TV Channel 90 (English) Channel 400 (French) SaskTel Channel 18 (English) Channel 274 (French) CPAC (pronounced /ˈsiːpæk/ see-pak; English: Cable Public Affairs Channel and in French: La Chaîne d'affaires publiques par câble), is a Canadian cable television specialty service devoted to coverage of public and government affairs, including carrying a full, uninterrupted feed of proceedings of the Canadian House of Commons, with two separate audio channels; one in English and the other in French. CPAC is similar to services C-SPAN (USA), La Chaîne parlementaire (France), Phoenix (Germany), and BBC Parliament (UK); which CPAC occasionally airs programming from. CPAC's main purpose is the broadcast of proceedings of the House of Commons. Other programming includes meetings of House of Commons and Senate parliamentary committees, occasional Supreme Court proceedings, political conventions, conferences, committees and coverage of general elections. CPAC also airs the proceedings of certain Royal Commissions and judicial enquiries. Proceedings of the Canadian Senate are not carried as the upper house has yet to agree to allow its sessions to be televised. On April 25, 2006, Senator Hugh Segal moved that the proceedings of the Senate of Canada be televised; the motion has since been referred to the Senate Standing Committee on Rules, Procedures and the Rights of Parliament for consideration. Broadcasts on CPAC are in both English and French. In 2003, at the behest of the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission (CRTC), CPAC and its carriers started to allow television viewers to choose which language they hear the service in, putting the feed of one language on the service's main audio channel and the feed of the other language on its SAP channel. Some cable systems also offer the two feeds on separate channels for easier access. CPAC has also offered a "floor" feed, a feed that does not carry any simultaneous translation, although due to the changes noted above, it may not remain in use over cable or satellite television. A choice between all three feeds are offered on CPAC's free Internet video stream available on their website. Selected events and programs are also available as a podcast. Contents 1 History 1.1 Non-political programming 2 Hosts 3 Notes 4 External links History Television broadcasting of the proceedings of the House of Commons began in 1977 after a motion approving it was adopted by the House. Broadcasting commenced in October. The Canadian Radio-television and Telecommunications Commission allowed cable companies to carry the broadcasts on their specialty channels as an interim measure. In 1979 the Canadian Broadcasting Corporation was given a temporary network licence to begin live coverage of the proceedings (which had been on a tape delay basis until then), leading to the creation of the CBC Parliamentary Television Network. A permanent licence was granted to the CBC the next year. In 1989 the CBC and a consortium of cable companies made a joint proposal for the creation of a new entity, the Canadian Parliamentary Channel (CPaC) that would carry the proceedings of the House of Commons and committees, along with proceedings of royal commissions, enquiries, court hearings and provincial legislatures and public affairs programming. A review of parliamentary broadcasting resulted but the CPaC proposal was not acted upon. In December 1990, the CBC announced that as a result of budget cuts the CBC "is no longer able to bear the cost of operating the English- and French-language parliamentary channels. The government will seek the views of the Speaker of the House and consider means of maintaining the service."[2] The CBC announced that it was discontinuing its role as the parliamentary broadcaster as of April 1, 1991. As an interim measure, the House of Commons' Board of Internal Economy negotiated a temporary contract with the CBC to provide parliamentary coverage for an additional year while the Board considered proposals to take over the service. In 1992, the Board came to an agreement with Canadian Parliamentary Channel, Inc., a consortium of 25 cable companies, to take over the CBC's role - the new service received its licence from the CRTC in 1993. While the Canadian Parliamentary Channel's name was soon changed to Cable Public Affairs Channel to reflect the greater diversity of programming and the cable industry's ownership of the service, the original ownership structure continues today; accordingly the largest shareholders are Canadian media giants such as Rogers Communications (41.4%), Shaw Communications (25.05%), Vidéotron (21.71%), Cogeco (6.7%), Bragg Communications (EastLink/Persona) (3.76%) and three other cable companies owning a combined equity of 1.37%. Second CPAC logo To date there have been few, if any, accusations of influence by these cable companies on CPAC's editorial policy. Indeed, some CPAC promotions (featuring Tom Green) have claimed that because it is owned by the cable industry, "not the government", it is more independent than other broadcasters, such as the national public broadcaster CBC, which also provide extensive political coverage through various outlets. During federal election campaigns, the network frequently airs Campaign Politics, a documentary series in which each episode profiles one individual electoral district through interviews with candidates and voters. Non-political programming From February 12 to 28, 2010, CPAC simulcasted the V network's coverage of the 2010 Winter Olympics. V does not have wide availability outside of Quebec, unlike previous rightsholder Radio-Canada or even rival private network TVA. This had caused some concern with francophone groups outside Quebec, thus, CPAC was chosen because of its mandatory carriage on the basic service of all cable and satellite providers, as well as the fact that the House of Commons was not sitting during the games.[3] Although CPAC's conditions of licence do not officially permit the channel to air sports,[4] it received special authorization from the CRTC to permit this simulcast.[5][6] Since 2009, CPAC has also had the authority to carry entertainment programming on July 1 in order to cover Canada Day celebrations on Parliament Hill or elsewhere,[7] although it is not believed that this permission has been utilized to date. Hosts Ike Awgu Joëlle-Ann Blanchette Catherine Clark Pierre Donais Dale Goldhawk Glen McInnis Ken Rockburn Martin Stringer Mark Sutcliffe Peter Van Dusen Notes ^ Other partners in ownership include: Monarch Cablesystems, Omineca Cablevision and Access Communications with a combined ownership of 1.37%. ^ Television and the House of Commons (BP-242E) ^ CPAC and CTV Team Up to Deliver French Olympic Coverage, CPAC / COBMC press release, 2010-02-11 ^ Broadcasting Decision CRTC 2009-390, 2009-06-29 (most recent CRTC decision referring to CPAC's permitted categories of programming) ^ CRTC letter to CPAC, 2010-02-11 ^ CPAC desservira les francophones hors-Québec, Radio-Canada, 2010-02-11 ^ Broadcasting Decision CRTC 2009-390 External links CPAC Television and the House of Commons Report on the history and impact of parliamentary television by the Library of the Parliament of Canada v · d · e  Legislative television channels in Canada Federal CPAC Provincial broadcasters Hansard TV (BC) • House of Assembly Channel (NL) • Legislative Television (NS) • Ontario Parliament Network (ON) • Canal de l'Assemblée nationale (QC) • Saskatchewan Legislative Network (SK) • The Legislative Assembly of New Brunswick Television Service (NB) v · d · eParliamentary and public affairs broadcasters IGOs EuroparlTV (European Union)  · Europe by Satellite (European Union)  · United Nations Television (United Nations) National governments A-PAC (Australia)  · ANTV (Venezuela)  · BBC Parliament (United Kingdom)  · Camera dei Deputati (Italy)  · Canal Parlamento (Spain)  · Chamber TV (Luxembourg)  · S4C2 (United Kingdom)  · CDtv (Chile)  · La Chaîne parlementaire (France)  · CPAC (Canada)  · C-SPAN (United States)  · Al Jazeera Mubasher (Middle East)  · Knesset Channel (Israel)  · Lok Sabha TV (India)  · Houses of the Oireachtas Channel (Ireland)  · Parliament TV (New Zealand)  · Phoenix (Germany)  · Rada TV (Ukraine)  · Radio Radicale (Italy) · Rai GR Parlamento (Italy)  · TV Senado (Brazil)  · TV Câmara (Brazil)  · Senato Italiano (Italy)  · Vouli Tileorasi (Greece) See also: Legislature broadcaster v · d · e  News and informational television channels in Canada National (English) ATN NDTV 24x7 · BNN · CBC News Network · CPAC (English) · CTV News Channel · ichannel · IDNR-TV · Sun News Network · The Weather Network · Times Now National (French) Argent · Avis de Recherche · CPAC (French) · LCN · MétéoMédia · RDI Regional (English) CHCH-TV (Hamilton) · CityNews Channel (Toronto) · CP24 (GTA) National (third language) Sky TG24 Audio and/or text only services Canadian Press Cable Service · VoicePrint · Vues & Voix Defunct networks CBC Parliamentary Television Network · MSNBC Canada · Niagara News TV Foreign Aaj Tak (India) · Al Jazeera English (Qatar) · BBC World News (UK) · Bloomberg Television (USA) · CNN (USA) · CNN International (USA) · CNBC (USA) · Deutsche Welle (Germany) · Euronews (France) · Headlines Today (India) · HLN (USA) · Fox News Channel (USA) · MSNBC (USA) · NASA TV (USA) · Phoenix InfoNews Channel (Hong Kong) · RT (Russia) · STAR News India (India)