Your IP: United States Near: United States

Lookup IP Information

2 3 4 5 6 7 8 Next

Below is the list of all allocated IP address in - network range, sorted by latency.

WIN Television Launched 18 March 1962 Owned by WIN Corporation Picture format 576i (SDTV), 1080i (HDTV) Slogan Welcome Home Country Australia Broadcast area Regional Queensland, Southern New South Wales, Australian Capital Territory, Regional Victoria, Tasmania, Eastern South Australia, Regional Western Australia, Griffith and the Murrumbidgee Irrigation Area (M.I.A) Website Availability Terrestrial Analogue Tuned to various frequencies SD Digital Channel 8 HD Digital Channel 80 Satellite Optus C1 Transponder 6 Optus D1 Transponder 3 Intelsat 2 Transponder 2 HiTRON (Papua New Guinea) Channel 6 Cable TransTV Digital Channel 9 NC Digital Channel 9 WIN Television is an Australian television network owned by the WIN Corporation that is based in Wollongong, New South Wales. WIN commenced transmissions on 18 March 1962 as a single Wollongong-only station, and has since expanded to 24 owned-and-operated stations with transmissions covering a larger geographical area of Australia than any other television network[1]. Throughout Queensland, New South Wales, Victoria, the Australian Capital Territory and Tasmania, it is a Nine Network affiliate. In South Australia it is a Seven Network affiliate and in Western Australia it is an affiliate of both the Nine Network and Network Ten. The network's name, WIN is a reference to its original Wollongong station WIN-4, itself an acronym of Wollongong Illawarra New South Wales. Through its news division, WIN News, WIN Television broadcasts a half-hour news service to twenty regional markets.[2] Contents 1 History 1.1 The Beginning 1.2 1960s to the 1970s 1.3 1980s to the 1990s 1.4 2000s 1.5 2010s 2 Programming 2.1 News & Current Affairs 3 Availability 4 Logos 5 References 6 External links // History The Beginning Television Wollongong Transmission Limited (TWT), was incorporated on 4 October 1955 by a group of local businessmen. Five years later, it was awarded a licence by the Postmaster-General's Department broadcast to the Illawarra and South Coast regions, over a number of other groups aligned to Sydney-based stations ATN-7 and TCN-9.[3] The new station was to broadcast on the VHF-4 frequency, using the callsign WIN (which stood for Wollongong (and the) Illawarra Network or alternatively Wollongong Illawarra New (South Wales), in line with other Australian callsigns). Soon after, a plot of land was purchased at Fort Drummond, approximately two kilometres south of the Wollongong central business district, for the station's television studios. Prior to the opening night's transmissions, WIN-4 undertook a television conversion program, aimed at encouraging residents to acquire new tuning equipment and converting television sets in the area to receive the station's allocated frequency. A transmitter was to be erected on Knight's Hill, however test transmissions were delayed due to rain.[4] 1960s to the 1970s WIN-4 commenced transmissions at 5:15 pm. on 18 March 1962. The first night was met with a number of technical issues, most notably the complete loss of audio.[3] TCN-9 and ATN-7 refused to sell programming to the station, leading to an unstable financial situation which, at its peak left the station with only 42 hours' programming.[5] In April 1963, Media Securities, owned by Rupert Murdoch, acquired a controlling interest in the station (his second television station after [NWS-9] Adelaide) and soon appointed a new general manager, Bill Lean. Both TCN-9 and ATN-7 began purchasing several hours of first-run American television programming from WIN-4, following contractual arrangements signed by Murdoch.[5] Throughout this period WIN-4 expanded its repeater transmissions to include Moruya, Batemans Bay, Narooma, Bega and Eden. Local programming and the station's near-monopoly in the area meant that by 1973, viewership had increased to occupy 63 percent of the audience. Murdoch sold the station in 1979 to the head of Paramount Pictures' international distribution arm, Bruce Gordon, in order to purchase controlling interests in capital city stations TEN-10 Sydney and ATV-0 Melbourne. 1980s to the 1990s The West Magazine reporting WIN Television as the second network in regional Western Australia. During this period, WIN expanded to include new stations in Victoria, Queensland, and New South Wales. In 1984, WIN became the first regional television station to transmit in stereophonic sound.[6] Close links between WIN Television and the Nine Network, ensured it the Nine Network affiliation for southern New South Wales when aggregation took place in 1989. The changes meant that WIN expanded into the rest of southern New South Wales, launching new stations in Canberra, Orange, Bathurst, Dubbo and Wagga Wagga, amongst others in 1989, and at the same time acquiring new facilities in Orange, Wagga and Canberra. It also provided the network with two additional competitors, The Prime Network and Capital Television. In 1990 WIN purchased Queensland station Star TV, shortly before regional Queensland was to be aggregated. The new station was set to become a Network Ten affiliate, however WIN's links with the Nine Network caused the Nine affiliation to move from QTV, which itself became affiliated to Ten. ENT Limited, a Launceston-based company that owned a number of television and radio stations in regional Victoria and Tasmania, was bought in 1994.[7] Vic Television and TasTV were, as a result, incorporated into the WIN network and subsequently renamed WIN Television. The network further expanded to Griffith in 1998, when WIN purchased MTN-9 Griffith and its supplementary station AMN-31 from its local owners. Although station had previously been part of the Prime Television network, MTN already had links with WIN and took its feed from the network's Wollongong base. WIN became regional Western Australia's second commercial television network on 26 March 1999.[8] Prior to the launch of the new station, GWN held a commercial monopoly on the market. GWN became an affiliate of the Seven Network, while WIN took a combination of Nine Network and Network Ten programming. Despite the Nine Network's traditional ratings dominance throughout most of the country, GWN has remained the market's most-watched station.[9] The second ratings survey of 2006 placed WIN Television with a 34.7% commercial audience share in prime time, compared to the Golden West Network with 65.3%.[10] In the same year, WIN purchased two stations in South Australia, SES-8 in Mount Gambier and RTS-5a in the Riverland region. They became known as WIN South Australia and until recently featured news bulletins presented from studios at both stations (bulletins are now presented from the set of studios in Mount Gambier). In 2002 supplementary licences were granted under Section 38A of the Broadcasting Services Act, allowing the network to launch additional channels, using the callsigns MGS in Mount Gambier and LRS in the Riverland, and known as WIN Ten.[11] 2000s A camera operator for WIN News Gippsland. WIN Television began to introduce digital television soon after it became available to metropolitan areas in January, 2001. Under Section 38A of the Broadcasting Services Act, the network has been able to introduce, in partnership with other stations, additional digital-only Network Ten affiliates. These have included Tasmanian Digital Television, launched in late 2003 in partnership with Southern Cross Broadcasting, and Mildura Digital Television in January 2006, with Prime Television Limited. On 30 May 2007, Southern Cross Broadcasting announced its sale of NWS to the WIN Corporation for AU$105 million. Similarly, STW Perth, owned by Sunraysia Television and affiliated to the Nine Network, was purchased on 8 June 2007, when the station was sold to WIN Television's parent company, WIN Corporation, for AU$163.1 million.[12] Despite the station's ownership of Nine Perth, WIN in Western Australia broadcast Ten News Perth, produced for and shown on rival station Ten Perth up until 27 August 2007. Preceding this in June, 2007, the network announced their intention to show National Nine News.[13] A conflict between WIN and its long-time metropolitan counterpart the Nine Network arose in mid-2007. PBL Media, Nine's parent company, requested up to 40% of the network's advertising revenue in return for program supply. WIN's owner, WIN Corporation rejected this offer, expecting to pay only 29% (a 3% decrease from the previous contract and in line with many of the network's competitors, such as Prime Television and Southern Cross Ten).[14] The network's owner, Bruce Gordon, subsequently threatened to sever the network's affiliation after negotiations stagnated, stating that his previous position at the Paramount Pictures Corporation meant he could program the network independently.[15] On 16 August 2007 WIN Television dropped key Nine Network programs from its daytime television schedule, including Mornings with Kerri-Anne and National Nine News: Morning Edition.[16] An affiliation deal with the Seven Network was announced on 4 September 2007, for the network's eastern South Australian stations in Mount Gambier and the Riverland. The new program schedule is a mixture of Seven and WIN programming and commenced broadcasting on 1 October 2007.[17] On 9 August 2009 WIN began transmission of the new digital channel GO! on channel 88. 2010s In June 2010, playout was moved from WIN's Wollongong headquarters to a new facility shared with ABC Television at Ingleburn.[18] On 26 September 2010 WIN began transmission of the HD digital channel GEM on channel 80. Programming WIN Television is a sole Nine Network affiliate in most broadcast areas, with Network Ten affiliation in regional Western Australia (combined with a predominant Nine Network affiliation), and Seven Network affiliation in eastern South Australia. WIN Television has always produced regional programming, including the flagship local news service WIN News, that supplement programs sourced from affiliates. Since inception, the network has produced and broadcast notable programs including Sportsview and Sportsworld, a review of international, national and local sporting events.[4] From the first week of transmissions, children's television series The Channel 4 Club was produced, with children's television program Stopwatch beginning in 1979.[4] English-language educational programme You Say the Word began in 1971, catering to non-English-speaking immigrants. Short-lived cooking show Variety Italian Style premiered in 1972, with Malcom Elliott initially hosting the long-running Tonight Show in 1981 being replaced by John Tingle years later. To commemorate WIN Television's 21st year of broadcasting, a one-and-half-hour retrospective montage special was produced in 1983. WIN Television also co-produced telemovie Last Chance in 1986 with a Canadian television production company.[4] Spanning close to a decade, children's television series Goodsports was produced by WIN Television from 1991 to 2000. WIN Television's current Australian programming productions consists of television shows including; Susie, Destinations, Fishing Australia and Postcards Australia. On 17 May 2007, WIN Television announced a new midday program called Susie, however this was subsequently moved to a morning timeslot.[16][19] WIN Television also broadcasts a range of exclusive overseas and domestically sourced programming including The Ellen DeGeneres Show and Alive and Cooking. News & Current Affairs Further information: WIN News WIN News Riverina reporter, Erin Willing interviewing Major Jeff Cocks. WIN News is the network's local news service. Twenty regional bulletins are presented from studios in Wollongong, Canberra, Ballarat, Rockhampton, Toowoomba, Mount Gambier, Hobart and Perth,[20] in addition to Nine News bulletins presented and produced from the network's metropolitan stations, STW in Perth, Western Australia and NWS in Adelaide.[2] Although in most areas it is the only local news bulletin, WIN News may compete in some markets with Prime News, Seven Local News, GWN News, or Southern Cross Nightly News. WIN has produced independent news reports and bulletins since 1962 for its original Wollongong station. As well as the flagship nightly bulletin, WIN Television has in the past produced current affairs programming including community affairs program Roving Eye, and Sunday Review, a weekly review of international, national and local stories.[4] Availability WIN Television simulcasts in analogue and standard definition in all areas except Western Australia where only analogue and digital transmissions are currently available.[1] Free-to-air transmissions are available from both terrestrial transmitters in major regional centres, and satellite transmissions across remote and regional Western Australia on the free-to-view Optus Aurora platform. Subscription cable is also provided by TransACT in the Australian Capital Territory, and Neighbourhood Cable in Ballarat and Mildura.[21][22] WIN broadcasts to a larger geographical area than any other television network,[1] in the world, through owned-and-operated stations including RTQ Queensland, WIN Southern New South Wales, VTV Victoria, TVT Tasmania, MTN Griffith, STV Mildura, SES Mount Gambier, RTS Riverland, and WOW Western Australia. NWS Adelaide and STW Perth, both owned by WIN Corporation, follow a schedule similar to that of the network's regional stations. Logos The original WIN Television logo was used by the station until 1980, featuring the word WIN TV, derived from the station's call sign. In 1980, the logo was updated with the TV removed, and the WIN placed inside a blue rectange. Coinciding with the network's aggregation in 1989, WIN added nine dots into a new logo designed similarly to the Nine Network, and also began using Nine's on-air promotion, with the WIN logo replacing Nine's. In 1998, the dots were changed to spheres.[23] Three-dimensions were added to the letters WIN in 2002, coinciding with a revamp of the network's on-air identity, concurrently with Nine Network.[23] On 30 January 2006, the station relaunched its logo to coincide with the Nine Network's fiftieth year of broadcasting. The new logo designed by Bruce Dunlop Associates saw the removal of the nine dots, with a blue rectangle added to behind the letters WIN. Following this in 2008, blue rectangle was removed from the logo. WIN, however, did not follow the Nine Network in reviving the nine dots. However the blue rectangle can also be featured on News, Sports & Current Affairs.[24] WIN Television Logos 30 January 2006–14 January 2008   14 January 2008–present   Only used during station promotions   References ^ a b c "About WIN Corporation". WIN Corporation. Archived from the original on March 8, 2007. Retrieved 5 June 2007.  ^ a b "Local content on regional TV". Department of Communications, Information Technology and the Arts. 11 April 2007. Retrieved 19 August 2007.  ^ a b "Local TV on 18 March". Illawarra Mercury. 1 March 1962.  ^ a b c d e "WIN4 Company Records and News Film". University of Wollongong. 10 July 2007. Retrieved 18 August 2007.  ^ a b "W'gong Television Station Deprived of Top Programmes". Illawarra Mercury. 9 March 1962.  ^ "WIN boasts list of firsts". Illawarra Mercury. 31 March 1989.  ^ Tanner, Stephen (1995) (PDF). The Rise and Fall of Edmund Rouse. University of Queensland. Retrieved 19 August 2007.  ^ "WIN TV: A new rural view". The West Magazine: pp. 51. 20 March 1999. Retrieved 19 August 2007.  ^ "Trends in audience share". ACNielsen. Australian Film Commission. Retrieved 18 August 2007.  ^ Prime Television Limited (15 January 2006). "7 Years on and GWN is still at the top!". Press release. Retrieved 16 January 2007.  ^ "ABA determines simulcast start dates for regional digital TV services". Australian Communications and Media Authority. 21 July 2001. Retrieved 18 August 2007.  ^ "WIN buys Channel 9 Adelaide". The Age. 8 June 2007. Retrieved 8 June 2007.  ^ Klinger, Peter (21 June 2007). "Poor state of Perth 9 shocks new owner". The West Australian.  ^ "PBL talks with Gordon on regional TV close to collapse". The Sydney Morning Herald. 11 August 2007. Retrieved 16 August 2007.  ^ "WIN boss threatens to sever Nine link". The Sydney Morning Herald. 6 August 2007. Retrieved 16 August 2007.  ^ a b "War as WIN junks key Nine shows". The Australian. 16 August 2007.,25197,22251563-30540,00.html. Retrieved 16 August 2007. [dead link] ^ "WIN turns to Seven". The Australian. 5 September 2007.,25197,22364267-7582,00.html. Retrieved 5 September 2007. [dead link] ^ Meade, Amanda (30 June 2010). "ABC's problem-hit tech centre opens to criticism". The Australian: p. 4. Retrieved 30 Jun 2010.  ^ "WIN Television to produce new regional daytime program 'Susie'". WIN Television. 17 May 2005. Retrieved 17 May 2007.  ^ "WIN Television Increases News Production Capability". WIN Corporation. Retrieved 2 March 2008. [dead link] ^ "TransTV Channel Lineup". TransACT. Retrieved 19 August 2007.  ^ "Neighbourhood Cable Channel Lineup". Neighbourhood Cable. Retrieved 19 August 2007.  ^ a b Brooklyn Ross-Hulands. "WIN Television History". AusTVHistory. Retrieved 9 March 2008.  ^ "Mission incredible". The Age. 29 November 2007. Retrieved 29 November 2007.  External links Television in Australia portal Official Site Corporate Site v • d • e WIN Corporation Television WIN Television Nine Adelaide · Nine Perth · WIN Ten (SA) · WIN Southern NSW/ACT · WIN Griffith · WIN Victoria · WIN Mildura · WIN Queensland · WIN Tasmania · WIN Eastern South Australia · Nine Eastern South Australia · WIN Western Australia Joint-venture Mildura Digital Television · Tasmanian Digital Television · Ten West Other Divisions WIN News Assets i98 · C91.3 · Crawford Productions · SelecTV v • d • e Free-to-air television in Australia Free-to-air services Main channels ABC1 • ABC2 • ABC3 • ABC News 24 (HD) • Seven Network • 7TWO • 7mate (HD) • Nine Network • GO! • GEM (HD) • Network Ten • One (HD) • SBS One (HD) • SBS Two Main affiliates NBN Television · Prime Television · Southern Cross Television · Southern Cross Ten · WIN Television Independent affiliates Golden West Network · Imparja Television · Southern Cross Central · WIN South Australia · WIN Western Australia Joint venture affiliates Tasmanian Digital Television · Darwin Digital Television · Mildura Digital Television · Ten West · Ten Central Community television 31 Brisbane · C31 Adelaide · C31 Melbourne · TVS (Sydney) · Westlink (Regional & Remote WA) · West TV (Perth) Resources Articles Television in Australia · Television broadcasting in Australia · Digital terrestrial television in Australia (Freeview) · Regional television in Australia · Television ratings in Australia · Community television in Australia Lists Defunct channels · Future channels · Timeline of Australian television · List of Australian television callsigns · List of Australian television series (long running) · List of Australian television presenters Subscription television in Australia · Television in Canada · Television in New Zealand · Television in the United Kingdom · Television in the United States